Like A Dream
Hello fellas!

Nurfarahain Haziqah. Dip in Office Management & Technology (UiTM Pahang). Deg in Office System Management (UiTM Puncak Alam).


Entries About


Scream!


Credits!

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   


Masa Depan

Assalammualaikum 557 follower saya! Thanks kerana sanggup follow walaupun aku tak seaktif dulu.

Masa depan siapa yang ingin tidak cerah kan? Semua mahu masa depan yang sempurna. Begitu juga aku, walaupun ada sedikit cacat celanya, tapi masih mampu memberi masa depan yang cerah.

Aku bukan seorang yang kuat belajar, malahan selalu bawa toyol ketika test dan kuiz. Agaknya masa depan yang macam mana akan aku hadapi. Haa, aku sendiri taktahu.

Tapi niat dihati ada, untuk membantu keluarga yang disisi juga untuk membina keluarga baru.

Tak sanggup biarkan mereka yang sudah membantu aku berdiri ketika aku tak mampu.

Walaupun pada tahun 2013 umur aku baru menjelang 20 tahun, sudah aku fikir masak-masak. Tentang segalanya.

Harapan, impian, hajat semua sudah aku tanam bawah jambatan pulau pinang. #Eh

Haha, takdelah. Sudah aku simpan semuanya dalam diri, untuk aku laksanakan. Selagi tak dilaksana selagi tu aku masih mengharap, sampai bila nak mengharap.

Kalini aku sudah pasti.

Tiada toleh belakang lagi.

Tiada kata putus lagi.

Aku nak start lumba lari!

Berlumba untuk capai apa yang tak tercapai.

Berlumba untuk bina apa yang tak terbina.

Berlumba untuk kumpul apa yang perlu dikumpul.

Aku taknak hanya sekadar bermimpi, akan sesuatu benda yang belum pasti sebaliknya akan aku jadikan mimpi itu, sesuatu yang tetap, pasti dan di redhai Allah.

InsyaAllah!