Like A Dream
Hello fellas!

Nurfarahain Haziqah. Dip in Office Management & Technology (UiTM Pahang). Deg in Office System Management (UiTM Puncak Alam).


Entries About


Scream!


Credits!

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   


Terimakasih Lea Jamal :)

Siapa kenal Lea Jamal?

Lea Jamal adalah seorang manusia yang aku teramat-amatlah respect.

Umur dia dan aku sama, tapi pemikiran kami jauh berbeza.

Dia lebih memikirkan dirinya dan tidak pedulikan orang yang benci padanya.

Sedangkan aku masih tersepit di dunia gelap ini.

Dia lebih memikirkan apa yang jadi di masa akan datang.

Sedangkan aku masih duduk di tempat yang sama dan terus menunggu.

ajar kau jadi aku? eh, tak perah lagi orang suruh aku macam ni. err, kalau aku cakap kita tak boleh nak jadi siapa2, boleh? apa yang paling terbaik ialah, jadi kita sendiri. dan kau harus bangga dengan diri kau, yang tak ada satu pon dalam dunia ni, macam diri kau. perangai kau, habit kau, tak ada siapa boleh tiru. hidup kita, apa kita rasa, aku kita lalui, tak ada siapa boleh selami.

dan nak ikutkan, kalau kau nak mentality macam aku, aku ni gila orang nya. kadang2 aku tak sopan, aku kasar. kau nak ke? nanti orang benci kau, sebab pemikiran kau macam aku. cukup lah orang dah benci aku sebab mentelity aku, aku tak nak orang lain dapat pembenci sebab kan aku. faham tak maksud aku?

dan bila kau sudah di pijak, kau terasa kau di pinggir kan? itu lah hidup aku selama 18 tahun. tapi sampai bila kita nak mengharapkan siapa2? biar orang tak terima kita sebab diri kita, jangan orang terima kita sebab kita berpura-pura.

mungkin sekarang tak ada siapa pandang dengan kebolehan kita, tapi di masa yang kelak nanti, ada yang pasti hargai kau. mungkin bukan sekarang atau besok atau lusa. tapi semua tu hanya tuhan, dan masa akan tentukan.

orang pijak kita, sebab dia berpura-pura. dia tak boleh terima diri diaorang sebab dia tak macam kita. kita disini berdiri dan menjadi diri sendiri. diaorang malu dengan kita. dan diaorang rasa it would be better if they make us feel down. but they were wrong. tunjuk kan pada semua yang kita boleh je hidup tanpa orang2 yang pijak kita



susah. memang susah . but slow2, aite?  aku pon macam tu. tapi lama2
nanti benda tu akan pudar.
kita tak payah ah nak sedih pasal orang. baik kita fikir dengan  orang
yang betul2 peduli kan kita.
lagi bagus.
yang tak suka kita tu, pedulikan lah. kita rugi apa pon.




  • Kata-2 semangat dari orang yang bernama Lea.

    Aku taktahu kenapa aku boleh straight foward dengan dia, sedangkan ini kali pertama aku chat dengan dia.

    Apa-2 pun, aku ucapkan terimakasih yaa Lea :)