Like A Dream
Hello fellas!

Nurfarahain Haziqah. Dip in Office Management & Technology (UiTM Pahang). Deg in Office System Management (UiTM Puncak Alam).


Entries About


Scream!


Credits!

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   


Tak layak,

Kadang-2 aku rasa aku tak layak pun jadi khalifah dekat muka bumi ni. Aku nak berubah, kalau boleh aku taknak ada dosa pun melekat dekat diri aku walau sebesar kuman dosa tu.

Kadang-2 aku rasa, kenapa aku perlu hidup kalau dugaan tu datang bertimpa-2. Walaupun aku tahu ada hikmah disebalik dugaan yang Allah beri tu, aku still taknak anggap ada hikmah. Faham tak? Aku rasa memang takde hikmah langsung. Kadang-2 aku rasa, memang sengaja aku diperlakukan seperti ini.

Baru sikit yang aku hadapi, tapi entahlah. Still rasa benda ni berat untuk aku tanggung. Penat kot.

Bukan takat penat.

Sedih.

Sakit hati.

Kecewa.

Pasrah.

Semua ada.

Semua aku dah rasa. Aku tahu, bukan aku sorang. Ramai lagi. Kankan? Untunglah kalau korang kuat. Macam aku, aku berlagak kuat, tapi sebenarnya kaki aku pun tak mampu nak berdiri utuh lagi.

Jiwa aku pun tak larat nak menanggung semua ni.

Setiap hembusan nafas aku ni bagaikan terpaksa.

Banyak lagi yang perlu aku fikirkan, tapi kenapa aku terlalu taksub dengan hal ini. Aku bagaikan tak boleh hidup tanpa hal ini.

Tenangkan kotak hati farah. Hihi, terkadang aku terfikir, kenapa. Tu je.

Siapa rasa dia boleh jawab? Tolonglah

Kenapa aku layan 'rasa' yang tak seberapa sedap ni. Tak syok kot.

Memang tak syok.

Haih, takpelah. Aku harap, memang ada hikmah yang baik untuk aku. Demi Nya, aku bertahan :')