Like A Dream
Hello fellas!

Nurfarahain Haziqah. Dip in Office Management & Technology (UiTM Pahang). Deg in Office System Management (UiTM Puncak Alam).


Entries About


Scream!


Credits!

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   


Bantu aku bangun ya Allah,

Buntu, kenapa kau perlu hadir? Kenapa kau terselit di setiap pemikiran aku?

Terkadang, sesuatu yang amat sulit pasti hadir dalam hidup kita, setiap orang, namun dalam versi yang berbeza. Setiap orang ada, tidak terkecuali, aku pun.

Setiap orang mempunyai kekuatan masing-masing untuk menghadapi kesusahan atau kesulitan yang dialami atau dihadapi. Kekuatan itulah yang akan bantu dia bangun perlahan-perlahan. Walaubagaimanapun jatuhnya orang tu, satu hari, pasti dia akan bangkit.

Tapi dalam versi aku, aku takahu bila aku akan bangkit. Aku masih buta, masih kaku dan masih bisu :')

Kenapa mesti aku dipersalahkan? Kenapa? Siapa yang boleh jawab? Takde siapa. Manusia memang pandai menunding, mengata, menuduh, tapi mereka tidak pernah berani meletakkan diri mereka di tempat orang yang mereka tunding, kata dan tuduh.
Dalam versi aku, aku dipersalahkan kerana tidak memilih hamba Allah ini menjadi teman istimewa aku, sebaliknya, aku memilih orang lain.

Kenapa? Kenapa aku masih dipersalahkan? Salah aku ke dia sendiri yang nak rapat dengan aku? Lemah aku apabila dituduh 'kenapa kau buat dia macam sampah'.
Kenapa mesti aku mengaku bersalah? Kenapa aku mesti mengalah? Kenapa aku mesti diam?

Setiap benda, aku dipersalahkan? Kenapa aku perlu jaga hati mereka? Kenapa? Dan kenapa hati aku sakit melihat kay sakit mal? Macam aku cakap, walaupun aku dengan orang lain sekarang ni, aku tetap sakit melihat kau sakit mal.
Kenapa susah sangat nak faham aku sayang kau sangat-sangat, tapi tak lebih dari seorang kawan.
Kenapa susah sangat kau nak terima?

Aku masih sakit, aku masih sakit. Siapa nak tolong?

Bantu aku bangun ya Allah,