Like A Dream
Hello fellas!

Nurfarahain Haziqah. Dip in Office Management & Technology (UiTM Pahang). Deg in Office System Management (UiTM Puncak Alam).


Entries About


Scream!


Credits!

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   


Bercinta biar satu, berkawan biar seribu

Pepatah ni selalu kita dengar. Pepatah tak pepatah, apa pun, benda ni selalu kita dengar. Bila tengok tv, dalam drama, dekat baju. Mesti ada benda ni punya. Orang jugak selalu cakap, kawan takkan tinggalkan kita, kawan takkan sakitkan hati kita dan berbagai madah orang cakap sampai telinga aku pun dah malas nak dengar semua benda tu. Kawan pun bukan semuanya baik. Dan apa yang aku cakap tak bermaksud pulak yang SEMUANYA jahat.

Tipulah kalau siapa tak pernah sakit hati kerana sikap, perangai, tutur kata dan berbagai. Kadang-kadang kita cuba faham kenapa kawan kenapa kawan kita bertindak atau berlaku sedemikian, tapi tak pernah dapatkan? Kita cakap je kita tenang padahal hati menjerit "puki, babi, lancau, bodoh, sial" dan berbagai. Toksah nak tipulah. Even aku pun pernah ada di tempat tu. Kita cuba fahami kenapa kawan kita buat kita sakit hati, sama ada untuk kebaikan kita atupun di sebaliknya. Kalau kita dah dapat jawapan pun, walaupun untuk kebaikan kita, kita tetap saki hati. Benda semua ornag pernah rasa. Macam mana kauorang sorok, macam mana kauorang jadi hipokrit pun, orang lain boleh tahu. By the way you talk, your eye contact, your voice tempo, semua boleh tahu derr.

Aku bukan apa. Memang sakit hati, tapi kena fikir, bila susah, kita mengadu dekat siapa? Bila nak keluar, kita biasa ajak sape? Bila suruh teman beli burger kita suruh ajak siapa? Bila nak hisap rokok kita ajak siapa? Hmm, jangan jadi macam puki bila berkawan. Biar orang buat kita, jangan kita buat orang. Samalah dengan nasib aku sekarang. Aku takkan cuba balas balik, haha InsyaAllah. Selagi aku kuat, aku cuba tahan untuk semua benda ni. Lagipun, aku sayang semua kawan-kawan aku. Biar dia aib kita, biar dia kutuk kita, pi mampuihlah dia. Haha. Dia tu sape, kawan kita jugak. Haha.