Like A Dream
Hello fellas!

Nurfarahain Haziqah. Dip in Office Management & Technology (UiTM Pahang). Deg in Office System Management (UiTM Puncak Alam).


Entries About


Scream!


Credits!

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   


masa berubah, dunia berubah, adakah aku juga berubah?


Dunia ini, semua tahu hanaya pinjaman. Disebabkan langkah yang silap yang pernah kita lakukan, kita perlu berubah. Demi masa depan dan seterusnya. Perlu ke semua itu? Perlu? Walaupun terpaksa. Perlu? Kita dapat berubah, tapi hadirnya mukjizat itu, tapi jika tidak hadir lagi mukjizat itu kenapa kita perlu berpura-pura? Ha? Pura-pura baik, sopan, itu bukan diri kita bukan? Aku bukan berkata begitu kerna aku orang sebegitu, dulu yaa, tapi sekarang tidak. Ye, mungkin aku dah berubah, tapi kenapa hati ini sakit? Adakah kerana terpaksa?

Dimana keikhlasan yang aku jumpa dimerata tempat dulu? Kenapa aku perlu berkorban segalanya? Adakah untuk kebaikan aku? Ya, tapi kenapa aku perlu sakit? "Ya Allah, hanya Engkau tahu apa yang tersirat dan tersurat dihatiku ini". Kenapa Ya Allah? Adakah kerana aku takut kehilangan orang itu? Haihh, pepatah ini buat aku sakit sekali Ya Allah. 'Cintailah Allah melebihi segalanya nescaya Allah akan menjaga cinta kita'.
Aku banyak berbuat dosa sepanjang aku hidup. Manusia tidak sempurna wahai kalian! Tidak ada yang sempurna! Tidak ada yang perfect. Haihh, aku pandai berkata orang. Aku? Adakah apa yang aku buat akan bawa aku ke jalan yang lebih baik/ Aku sendiri tidak mampu untuk berkata. Tidak mampu. Ya, kita hanya mampu merancang, belum tertunai pun segalanya. Orang di sekeliling gembira, gembira sangat, aku sebagai umat yang sama, turutlah gembira sekali, tidak mengapa.

Suratan ini perlu kita terima kerana Dia menguji atas kemahuannya untuk lihat kita berubah agar menjadi yang lebih baik antara yang terbaik. Terima Kasih Ya Allah :')