Like A Dream
Hello fellas!

Nurfarahain Haziqah. Dip in Office Management & Technology (UiTM Pahang). Deg in Office System Management (UiTM Puncak Alam).


Entries About


Scream!


Credits!

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   


kesilapan yang teramat bodoh


Yeah , malam merdeka 31 August 2010 , kesilapan yang amat bodoh . Aku patut tahu yang dia tak bersedia untuk aku , dan apa yang dia cakap hanya tipu belaka . Bulan puasa , syaitan tiada , siapa yang berbisik ? Bukan nafsu , tetapi HATI.

Misi membakar gambar berlangsung dengan jayanya pada malam solat hajat semalam , namun , masih ada baki sisa di rumah aku dan kecik . Gambar memang tinggal debu , tetapi kenangan ? Dapatkah dihapuskan begitu ? OH , tidak tidak . Aku berharap gambar yang dibakar itu akan membakar kenangan kami dengan mereka , tapi ? Hanya masa yang dapat berbuat begitu . Mata sembab , sebab apa ? Menangis , sebab apa ? Ditinggalkan , sebab apa ? Perangai buruk , tiada jodoh , sebab apa ? Pengaruh kawan dan lain lain , sebab apa ? Sampai bila ingin bertanya ? Haih ! Pertanyaan itu terjawab dengan keikhlasan kita bertanya dan menyerahkan semuanya pada Illahi , tidak mampu ? Apakan daya ? Cara apa lagi yang berjaya

Haih ! Pandai cakap orang , aku ? Menangis , membuang masa , kenapa tidak menyerahkan semuanya pada Illahi , kenapa tidak redha dengan apa yang ditentukan . Kenapa ? Hati amat degil , kepala batu ! Sebenarnya , kerana cinta tu masih belum hilang , ia telah disuburkan kembali , benih cinta itu sudah segar . Tak patut , ye aku tahu . Aku patut fikir , masih ada yang lagi teruk nasibnya berbanding dengan aku , apalah aku ni ? Bukan aku sorang ang bercinta ! BODOH ! TAKSUB ! Haihh , bila kau mau sedar wahai manusia ?

'Ya Allah , jika benar apa ynag diturunkan mematangkan aku maka , terima kasih . Aku menganggap ia sebagai dugaan-Mu . Terima kasih kerana memberi aku jalan untuk menuju hari esok dan seterusnya , sesungguhnya Ya Allah , kuatkanlah rasa cintaku pada-Mu , rasa cinta yang membatasi segalanya , agar dihatiku hanya Engkau kekasih sejati .'

Manusia , tidak pernah lari dari kesilapan , memang kadang-kadang kita tergelincir , tapi kita harus bangun dan membetulkan apa yang salah . Kecewa ? Hanya sekali , bukan seumur hidupkan ? Haha , pandai cakap orang , diri ini ? Tuhan saja yang tahu , sembunyikan sajalah . Bak kata seorang kawan 'Jangan cepat mengalah froin , kau kena sekuat tiger !'
Terima kasih kawan