Like A Dream
Hello fellas!

Nurfarahain Haziqah. Dip in Office Management & Technology (UiTM Pahang). Deg in Office System Management (UiTM Puncak Alam).


Entries About


Scream!


Credits!

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   


sombong , bangga , bongkak , hina , kutuk , fitnah dan sewaktu dengannya


aku tak pasti kali ini panjang mana blog aku akan jadi .
yang pasti , aku tahu sebab sebab aku menulis blog ini kali ini .

Kesombongan dan kebanggaan , itulah sikap manusia zaman ini , aku pasti , aku pun ada sikap begitu . sampai matikah kalian akan bawa sikap itu ? ke merata tempatkah kalian membawa sikap itu ?
sombong dengan kemewahan , kasut baru , baju baru , sedar tak kau bahawa pakaian terakhir kau adalah kain kafan ? sempat lagi kau nak bawa semua tu masuk kubur ? sempat ke ? kecoh pemain bola pakai kasut yang sama dengan kau , suka kau kan ? time kau mati nanti bawalah kasut itu bersama .
Bangga , bangga sangat muka kau handsome , bangga sangat muka kau yang hot , bak kata orang lah kan , tapi sedar tak kau , semua tu akan jadi santapan cacing tanah yang menemani kau disisi sewaktu kau di kubur nanti .
sedarlah laa .

Hina , hina menghina , kudrat manusia . sesama kita , selalu sangat . aku pun . cukuplah , tak sedar sedar lagi ke ? cakap ingin bertaubat , tapi kau still tak sedar . kau terlalu sibuk akan urusan orang lain terlalu sibuk mencari kesalahan orang lain , dan tulis macam2 di blog kau . HAMPEH ! kau sendiri tak dapt cari kesalahan diri kau , pandai mengaku tapi hakikatnya , apa yang kau ubah ? pandai berkata , tapi kau ? orang lain buat salah jugak , diaorng sedar , kau ? sibuk sangat ! "tidak ada manusia yang sempurna seperti yang kau mahu dan yang kau fikir". cukup cukup !

Kutuk ? ohh , mulut kau memang sesuai , dan aku paling terkejut , kau yang berumur ** tahun akan menggunakan isu umur dan menunjukkan kau yang pandai , bijak , matang , dan sebagainya . hebat sangat ke oran yang berumur ** ni ? hebat , makin tua dan makin menuju ke arah keburukkan adalaa . umur makin banyak patut tahu apa erti dosa , dan kau tak perlu cari gaduh dengan orang yang lag muda dari kau , sebab kau pikir kau menang , dan bila orang itu mengalah , kau mulalah menambah dosa . perlu ke ?

Fitnah . baik lah , perkara yang sepatutnya manusia tak buat , tapi buat jugak . aku tak faham , kenapa perlu menfitnah untuk kebaikan diri ? perlu ke ? bercerita punya bersungguh sungguh tentang keburukan aku , aku sedar , aku sdar level mana kau pandang aku sebagai seorang manusia.

aku rasa kau semua tahu , aku tujukan semua ni untuk seseorang , insan yang dicipta Allah , terlalu bangga dengan dirinya , cukupkan waktu solat tapi masih membuat dosa , apa tuu ?