Like A Dream
Hello fellas!

Nurfarahain Haziqah. Dip in Office Management & Technology (UiTM Pahang). Deg in Office System Management (UiTM Puncak Alam).


Entries About


Scream!


Credits!

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   


soalan bodoh


Ohh , kenapa entri ini ada gambar 'Nani' atau lebih dikenali sebagai 'Luis Carlos Almeida da Cunha'. Bukan kerana dia adalah winger yang hebat , cuma wajah dia mengingatkan aku tentang orang yang aku cinta . Mereka tidak serupa , mahupun mempunyai wajah yang seiras , tapi mereka seakan-akan seiras .
Mana dia ? Siapa 'Anuegara Allah' itu ? Biar aku dan Dia sahaja yang tahu . Tidak elok agaknya diheboh-hebohkan . Aku rindu Anuegrah itu , termatlah rindu . Dialah harta berharga aku buat masa ini . Anugerah tersebut .

Aku tidak tahu sama ada apa yang aku buat , ianya adalah benda yang betul . Haihh , manusia , dicipta tidak sempurna , akal fikirannya tidak membatasi akal fikiran Yang Maha Esa , aku tertanya-tanya , was-was , aku tidak patut terburu-buru dalam menentukan sesuatu yang melibatkan hati dan perasaan aku . Haihh , inilah aku , terburu-buru , bongkak , takbur !. Manusia yang taksub dengan keduniaan dan kebendaan . Kenapa susah sangat untuk aku ke jalan yang betul . Kenapa aku begitu bodoh memilih jalan yang tidak lurus , itu bukan tercatat di sunnah Nabi , sedangkan aku mahu sunnah Nabi tersemat di hati aku . Legam sangatkah hati ni ? Legam ? Tidak ada chancekah aku untuk ke jalan yang betul ? Haihh

Pelik aku , ye , aku memang manusia jahil . Tidak pernah bertaubat , tidak pernah berdoa dan tidaklah rajin mana amal ibadatku . Ye , aku sedar , tapi hnya Ynag Maha Esa tahu setiap inci perkara yang aku buat ada kena mengena dengan-Nya . Al-Alim , terbukti dengan ayat As Maul Husna itu , menyatakan bahawa Dia Maha Mengetahui , biar urusan ini hanya aku dan Allah sahaja yang tahu.
'Ya Allah , aku masih lemah dan tidak kuat terhadap pegangan iman ini Ya Allah , adakah aku seorang muslim yang lemah ? Tolonglah aku Ya Allah'